22 Mart 2013 Cuma

programlama adımları-3


Merhaba arkadaşlar;
Bu sefer artık ilk adımları bitireceğiz inşallah. Geriye kalan adımlarımız neler bunlara bir bakalım.
Programın kodlanması, programın çalışır hale getirilmesi son adım da belgeleme ve güncelleme.
Programın kodlanması isminden de anlaşılacağı üzere kod sayfasını açıp daha önceki adımlarda planladığımız aşamaları bir bir kodlamaktır. “En baba kodcu benim” diyen insan bile ki ben kodlamanın bir sonu olduğunu daha doğrusu kodlamanın insanın hayal gücünün ulaşabileceği bir sonu olduğunu sanmıyorum. Hele ki java siline hakim birisinin! Neyse konuyu fazla dağıtmaya gerek yok en baba kodcu bile yazım aşamasın da hatalar yapar. Hatta program tamamlanır kullanıma sunulur sonra yine hatalar çıkabilir. Hatırlarsanız microdoft Vista da baya bi eleştiri aldı. Microsoft yazılımcıları bile hata yapabiliyor demek ki.
İşte arkadaşlar kodları yazım aşamasın da ve sonrasın da defalarca deneme aşaması programın çalışır hale getirilmesi aşamasıdır. Ben programı yazdım kodlar da doğru F5’e bastım hiç hata vermedi deseniz bile tek hata kod hatası olmaz defalarca test edilmesi gerekir. Hata verebileceği urumlar ortadan kaldırılmalı en son haline bile hata ayıklayıcılar yerleştirilmelidir. İşte bu şekilde program çalışır hale getirilir.
Programı çalışır hale getirdik. Bitmedi güncelleme yapmak gerekir. Siz yazılımı geliştirdiniz kullanıma sundunuz. Ancak kullanıcı aradığını bulamıyor. Biz buna kullanıcı hatası diyoruz. Mutlaka bir yardım menüsü gerekli. Sonradan yaptığınız geliştirmeler ise güncellemeler ile ekleyebilirsiniz. İşte bu aşamada programlamanın son aşaması. Belgeleme ve güncelleme…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder